Magdalena Penczonek

Magdalena Penczonek

Logopeda, Pedagog ze specjalnością nauczycielską, animator projektów edukacyjno-artystycznych

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, wydział: Wczesnoszkolna Edukacja Zintegrowana z Pedagogiką Przedszkolną i Logopedią, oraz studiów podyplomowych: Logopedia w Instytucie Badań Edukacyjnych.
Odbyła konferencje, specjalistyczne kursy, szkolenia i warsztaty w zakresie skutecznych metod terapii dzieci i dorosłych z zaburzeniami komunikacji, m.in. w Centrum Metody Krakowskiej, wciąż rozwija swoje kompetencje logopedyczne oraz zainteresowania związane z edukacją artystyczną.

Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy pedagoga i animatora plastyki, dalej prywatnej praktyki logopedycznej i staży w fundacjach i przedszkolach, prowadząc indywidualną terapię mającą na celu usprawnianie aparatu artykulacyjnego oraz procesu komunikacji m.in. u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

W pracy terapeutycznej ważne jest dla niej wszechstronne podejście do problemu oraz zbudowanie osobistej relacji, po to by osiągnąć lepsze wyniki w terapii. Myśli, że rolą logopedy jest nie tylko kształtowanie właściwej artykulacji, ale przede wszystkim mowy jako interakcji z drugą osobą. Nawet najmniejszy sukces pacjenta traktuje jako wygraną i motywację do dalszych działań. Swoje działania w dużej mierze skupia na działaniach plastycznych wspierających motorykę małą, jakże ważną we właściwym rozwoju procesu mowy.

Pracuje w myśl zasady „Wyczaruj dziecku taki świat, aby terapia była zabawą, a dawała możliwie najlepsze efekty”.