
Terapia logopedyczna to nie tylko praca nad prawidłową wymową, ale także nauka prawidłowego komunikowania się ze światem, połykania, oddychania, jedzenia, słuchania.
Poniżej zamieszczamy, kilka pytań, na które sami możecie odpowiedzieć, powinny one rozwiać wszystkie wątpliwości przy podejmowaniu decyzji o rozpoczęciu terapii logopedycznej.
W Centrum Maja diagnozę i terapię zaburzonych procesów integracji sensorycznej prowadzą fizjoterapeuci. Nasze zajęcia dzięki wykwalifikowanym terapeutom i indywidualnemu podejściu do każdego dziecka przyczyniają się do szybkiej poprawy w funkcjonowaniu dziecka w domu i przedszkolu.
W Centrum Maja diagnozę i terapię zaburzonych procesów integracji sensorycznej prowadzą fizjoterapeuci. Nasze zajęcia dzięki wykwalifikowanym terapeutom i indywidualnemu podejściu do każdego dziecka przyczyniają się do szybkiej poprawy w funkcjonowaniu dziecka w domu i przedszkolu.
Na diagnozę zapraszamy rodziców/rodzica z dzieckiem. Zgłaszając dziecko na diagnozę rodzice wypełniają i odsyłają przed zaplanowanym spotkaniem kwestionariusz sensomotoryczny i kwestionariusz wywiadu ogólnego. Terapeuta przed spotkaniem zapoznaje się z dokumentacją.
Na konsultacji diagnozującej, terapeuta stwierdzi, czy dziecko ma zaburzenia integracji sensorycznej, przekaże rodzicom wskazówki do pracy z dzieckiem w domu i zaproponuje zajęcia wspomagające rozwój sensomotoryczny dziecka (jeśli będą takie wskazania).
W naszym Centrum Maja proponujemy opiekę holistyczną, całościową dla całej rodziny. Dziecko, które wymaga pomocy specjalistycznej często zachowuje się w taki sposób, na który rodzice nie wiedzą, jak zareagować. Dlatego wspierając dziecko zajęciami wspomagającymi rozwój, psychoedukujemy rodziców, by wiedzieli, jak poradzić sobie w trudnych sytuacjach.
WięcejTo holistyczna diagnoza funkcjonowania dziecka prowadzona przez dwóch terapeutów, którzy obserwują dziecko pod kątem:
- rozwoju psychoruchowego /rozwój fizyczny, rozwój mowy i procesów poznawczych/
- sensomotorycznego /zaburzenia integracji sensorycznej/
- przetwarzania słuchowego /zaburzenia wyższych funkcji słuchowych/
- integracji bilateralnej /zaburzenia integracji bilateralnej/