Terapeuta analizuje informacje o dziecku na podstawie kwestionariusza SENSOMOTORYCZNEGO , który Rodzic otrzymuje po opłaceniu wizyty. Rodzice uzupełniają i wysyłają kwestionariusz na trzy dni przed planowaną wizytą, dając możliwość terapeucie zapoznania się z dzieckiem i odpowiedniego przygotowania Sali SI.
NA Sali SI TERAPEUTA ocenia rozwój procesów integracji sensorycznej.
Po przeprowadzonej konsultacji Rodzic otrzymuje Raport z badania i ZALECENIA SPECJALISTYCZNE oraz dalszy plan działania.
Terapeuta analizuje informacje o dziecku na podstawie kwestionariusza BILATERALNEGO , który Rodzic otrzymuje po opłaceniu wizyty. Rodzice uzupełniają i wysyłają kwestionariusz na trzy dni przed planowaną wizytą, dając możliwość terapeucie zapoznania się z dzieckiem.
NA Sali SI TERAPEUTA WYKONUJE TESTY oceniające procesy integracji bilateralnej.
Po przeprowadzonej konsultacji Rodzic otrzymuje raport z badania i trening bilateralny do zastosowania z dzieckiem w domu na okres 6 tygodni/ 3 miesięcy.
Terapeuta analizuje informacje o dziecku i przeprowadza testy oceniające wyższe funkcje słuchowe, dominację ucha, czułość słuchową.
Przeprowadza wywiad z Rodzicami na podstawie kwestionariusza mowy i uwagi, który Rodzic otrzymuje po opłaceniu wizyty. Kwestionariusz jest przygotowany elektronicznie. Rodzice uzupełniają i wysyłają kwestionariusz na trzy dni przed planowaną wizytą, dając możliwość terapeucie zapoznania się z historią dziecka.
Po przeprowadzonym badaniu Rodzic otrzymuje RAPORT Z BADANIA i propozycję treningu słuchowego do zastosowania z dzieckiem w domu.
W wyniku przeprowadzonej diagnozy dziecku i rodzicom zostanie zaproponowany indywidualny program wspomagania rozwoju.
Rodzice otrzymają wskazówki i zalecenia do pracy z dzieckiem w domu i jeśli jest taka potrzeba wprowadzona zostanie terapia ogólnorozwojowa w Centrum Maja. Celem terapii jest usprawnianie zaburzonych funkcji, a przez to wpływanie na lepsze funkcjonowanie dziecka.
TERAPIA OGÓLNOROZWOJOWA – cykliczne zajęcia z terapeutą – pedagogiem, terapeutą SI, IB, APD 1x w tygodniu przez okres od 3 do 9 miesięcy.
Zapraszamy do Strefy Terapii przy ulicy Ryżowej 24b, gdzie od 2000 roku prowadzimy zajęcia wspomagające rozwój dzieci.
Oferujemy specjalistyczną diagnozę:
integracji sensorycznej
integracji bilateralnej
przetwarzania słuchowego
I terapię dopasowaną do potrzeb dziecka.
Zapisy odbywają się przez platformę Dobry Start od Poczęcia, dzięki której rodzic przeprowadza obserwację stanowiącą wstępną diagnozę dziecka.
Rejestrując się na platformie rodzic otrzymuje dostęp do konta dziecka i może stworzyć dla niego indywidualizowany program wspomagania rozwoju.
Konto Dziecka na platformie www.dobrystartodpoczecia.pl to elektroniczna książka o dziecku. Historia kroków w jego rozwoju, zmian w zachowaniu, jest wiedzą do której ma dostęp rodzic w każdej chwili po zalogowaniu.
Ta wiedza ułatwia pracę terapeutom, którzy dzięki platformie mogą zapoznać się ze szczegółami, stanowiącymi przyczyny problemów dziecka. Nasz zespół specjalistów stanowią doświadczeni terapeuci:
psycholodzy
logopedzi
fizjoterapeuci
Którzy prowadzą terapię integracji sensorycznej i/lub bilateralnej i/lub przetwarzania słuchowego, inne trenujące mózg dziecka.
Rodzic korzystający z platformy może przeprowadzić dziecko samodzielnie, lub skorzystać z oferty Strefy Terapii i wirtualnej poradni:
wizyt stacjonarnych
wizyt domowych
konsultacji on-line
warsztatów
grup wsparcia.
Rodzic po otrzymaniu dostępu do konta dziecka, rozpoczyna obserwację, odpowiadając na pytania zawarte w kwestionariuszach. Czas obserwacji jest aktywnym uczestnictwem rodzica w procesie diagnozy dziecka. Obserwacja wymaga czasu i uwagi, trwa sześć tygodni i prawidłowo przeprowadzona wprowadza pierwsze zmiany w funkcjonowaniu dziecka.
Po sześciu tygodniach terapeuci przeprowadzają analizę dokumentacji zebranej podczas obserwacji. Rodzicom zostaną zaproponowane konsultacje ogólnorozwojowe on-line. Konsultacje są omówieniem obserwacji, wprowadzeniem zaleceń i skierowaniem na diagnozę (jeśli taka jest potrzeba).
Diagnoza dopasowana jest do potrzeb, wieku dziecka i prezentowanych objawów.